نجات حضرت یوسف از چاه
جبرئيل در چاه بر يوسف نازل شد




از امام صادق عليه السلام نقل شده كه فرمودند: هنگامى كه برادران يوسف ، يوسف عليه السلام را در چاه انداختند، جبرئيل بر او نازل شد و گفت : اى پسر چه كسى تو را در چاه انداخت ؟
يوسف عليه السلام جواب داد: برادرانم آن هم به خاطر مقام و منزلتى كه نزد پدر داشتم بر من حسد بردند و بدين جهت به چاهم انداختند.
جبرئيل عليه السلام گفت : آيا مى خواهى از چاه بيرون آئى ؟
يوسف پاسخ داد: نجات من با خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب است كه اگر بخواهد مرا نجات مى دهد.
جبرئيل عليه السلام گفت : خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب مى فرمايد اين كلمات را بگو:
اللهم انى اءسئلك بان لك الحمد لا اله الا انت ، بديع السموات و الارض ‍ يا ذالجلال و الاكرام اءن تصلى على محمد و آل محمد و اءن تجعل لى من اءمرى فرجا و مخرجا و ترزقنى من حيث اءحتسب و من حيث لا اءحتسب .
يعنى : خدايا از تو مى خواهم كه ستايش مخصوص تو است و معبودى جز تو نيست اى پديد آورنده آسمانها و زمين ، اى داراى جلالت و بزرگوارى ، از تو مى خواهم كه درود فرستى بر محمد و خاندان محمد صلى الله عليه و آله و سلم و در كنار من گشايشى و فرجى دهى از آنجا كه گمان دارم و از جائى كه گمان ندارم روزيم دهى .
پس از اين دعا بود كه خداوند او را از چاه نجات داد و از مكر و حيله آن زن او را محافظت كرد و سلطنت مصر را از جائى كه گمان نمى كرد به او عطا فرمود.
در روايت ديگر آمده كه يوسف در چاه اين دعا را خواند يا اله ابراهيم و اسحاق و يعقوب ارحم ضعفى و قله حيلتى و صغرى يعنى : اى خداى ابراهيم و اسحاق و يعقوب به ناتوانى و بيچارگى و خردسالى من رحم كن .


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • املاک