از زبان حجة الااسلام آقا تهراني :
آن بزرگوار (آيت الله بهجت)قبل از اينکه از دنيا بروند در لبنان خدمت آقا(امام زمان عج) رسيدند که حضرت فرمودند شما يک هفته بيشتر در دنيا نمي‌مانيد. آيت‌الله بهجت گلايه مي‌کنند که قرار بود ما در زمان ظهور شما باشيم و آن حضرت مي‌فرمايند که در زمان ظهور شما رجعت خواهيد کرد.
 

موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب چند تن از مراجع تقليد ، تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 28 شهريور 1392برچسب:, | 11:24 | نویسنده : مرتضي وزيري |

كوه خضر نبي واقع در شش كيلومتري شهر قم

 

 

نام و نسب خضر
همانگونه که تاریخ نویسان در نام حضرت خضر اختلاف دارند، در نسب او نیز اختلاف دارند. طریحی به نقل این اقوال پرداخته می نویسد: خضر صاحب موسی به فتح خاء و بکسر آن و سکون ضاد و فتح و یا کسر آن. وی فرزند ماعید بن عیص بن اسحاق است. و برخی گفته اند: نامش ایلیا فرزند ملکان بن قالع بن قالع بن ارفخشد بن سام بن نوح می باشد. و در برخی شروح آمده که نامش الیاس بن ملکان بن ارفخشد بن سام بن نوح است. و گفته شده که نامش ایلیا بن عامیل بن شمالخین بن اریا بن علقما بن عیص بن اسحاق بن ابراهیم است. همچنین گفته اند نامش ارمیا بن حلشا، و از اسباط هارون بوده است.) ولی صحیح تر آن است که اهل سیره نقل کرده و آنچه که از پیامبر رسیده که نامش بلیا بن ملکان عامر بن ارفخشد بن سام بن نوح می باشد. بنابراین نام اصلی وی خضر نبوده بلکه به خاطر صفاتی که در او بوده است به خضر معروف شده است. بدیهی است نام این مرد، هر چه باشد مهم نیست، مهم این است که او یک دانشمند الهی بود، و مشمول رحمت خاص پروردگار، و مامور به باطن و نظام تکوینی جهان، و آگاه از پاره ای از اسرار، و از یک جهت معلم موسی بن عمران، هر چند موسی در پاره ای از جهات بر او مقدم بوده است. و در اینکه او پیامبر بوده است یا نه باز روایات مختلفی داریم. 
-------------------------------------------------
برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید......

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 15 شهريور 1392برچسب:حسینیه ثارالله کهنوج,حسینیه ثارالله وزیریها,کهنوج,کرمان, ماه رمضان,شب قدر ,روضه گرفتن, | 21:33 | نویسنده : مرتضي وزيري |

نام چهار پیامبر زنده که دو نفر در آسمان‏ها هستند و دو نفر در زمین هستند چیست؟

قرآن درباره حضرت عیسی(ع) میفرماید: "آنان (یهود) حضرت عیسی را نکشتند و او را دار نزدند، بلکه شبیه او را دار زدند".(1) در آیه دیگر فرمود: "ای عیسی! تو را میگیریم و به سوی خود بالا میبریم".(2) از این آیات استفاده کرده‏اند حضرت عیسی زنده و در آسمان‏ها است. گر چه برخی از مفسران احتمال داده‏اند معنای آیات این نیست که حضرت زنده باشد، بلکه به قرینه کلمه "متوفیک" او مرده است و نزد پروردگارش روزی میخورد.(3) درباره حضرت الیاس نیز گفته شده که به آسمان‏ها رفت. او 22 سال مردم بعلبک را به شریعت حضرت موسی دعوت کرد. بعضی الیاس را حضرت ادریس میدانند و گفته‏اند: از اولاد هارون و یا برادر خضر بود.(4) در مورد حضرت خضر گفته‏اند از آب حیات خورد و همیشه زنده است. جایگاه غالب او مسجد صعصعه و مسجد سهله است. سید ابن طاووس روایت کرده که حضرت خضر به استقبال جنازه حضرت امیر المؤمنین علی(ع) آمد و امام حسن و امام حسین(ع) را تسلیت گفت و جایگاه قبر نوح را به آنان معرفی کرد.(5) قرآن در مورد حضرت ادریس فرمود: "در کتاب، ادریس را یاد کن. او بسیار راستگو و پیامبر بود و ما او را به مقام والایی رساندیم".(6) بعضی از ظاهر آیه استفاده کرده‏اند حضرت ادریس زنده است و او به آسمان‏ها رفته است، ولی همان طور که در مورد حضرت عیسی گفته شد، درباره حضرت ادریس همان احتمال میرود. در مورد حضرت خضر این احتمال است که اصلا پیامبر نباشد. دو پیامبری که به آسمان‏ها رفته‏اند، حضرت ادریس و عیسی بود و دو پیامبری که در زمین زنده‏اند، حضرت خضر و الیاس بوده‏اند.

پی نوشت‏ها:

1 - نساء (4)، آیه 157.
2 - آل عمران (3)، آیه 49.
3 - تفسیر نمونه، ج 2، ص 431.
4 - عماد زاده اصفهانی، قصص قرآن، ص 680.
5 - همان، ص 342. 6 - مریم (19)، آیه 56. 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 15 شهريور 1392برچسب:, | 19:45 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 

قبل از اینکه آداب عقیقه را مطالعه کنید  بدانید که عقیقه فقط مخصوص کودک و نوزاد نیست و بنا بر روایات وارد شده هرکسی تا آخر عمر میتواند برای خود عقیقه کند.
مطلب دیگر اینکه عقیقه کردن با قربانی کردن بسیار تفاوت دارد مانند خون دادن و حجامت کردن
                **********************************************
« عقیقه برای فرزند, برای کسی که قادر بر انجام آن است,‌ مستحب مؤکد است و اگر عقیقه به تأخیر افتاد تا هنگام بلوغ کودک, انجام آن به وسیله پدر مستحب است و پس از بلوغ تا پایان عمر به وسیله خود شخص مستحب می‌باشد.» 

گفته شده است که فرزند در گرو عقیقه است؛ یعنی اگر عقیقه نکنید, فرزند در معرض مرگ و بلا قرار دارد.
------------------------------------------
برای اطلاع بیشتر به ادامه مطلب رجوع فرمایید............
 

موضوعات مرتبط: مطالب مهم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

 

 زني ادعا ميكرد  پسر جواني كه مدعيست  من مادر او هستم  دروغ ميگويد  و گفت  : سوگند به خدایی که در پشت پرده نور نهان است و هیچ دید هاي او را نمی بیند، و سوگند به محمد صلی الله علیه و آله وخاندانش! من هرگز او  را نشناخته و نمی دانم از کدام قبیله و طایفه است، قسم به خدا! او می خواهد با این ادعایش مرا در میان عشیره وبستگانم خوار سازد. و من دوشیز هاي هستم از قریش و تاکنون شوهر ننموده ام وچهل نفر از برادران عشیر هاي خود را جهت شهادت حاضر ساخت.

 گواهان  شهادت دادند که این پسر دروغ گفته، می خواهد با این تهمتش زن را در بین طایفه و قبیله اش خوار و ننگین سازد.
        
نوبت جوان شد  و او داستان زندگي خود را با آن زن(مادرش) بیان داشت.
     
 حضرت علی علیه السلام فرمود: اکنون چنان بین آنان داوري کنم که آفریدگار جهان از آن خشنود گردد، قضاوتی که حبیبم رسول خدا صلی الله علیه وآله به من آموخته است، سپس به زن فرمود:
آیا ولی و سرپرستی داري؟
زن: آري، این شهود همه برادران و اولیاي من هستند.
امیرالمومنین علیه السلام به آنان رو کرد و فرمود: حکم من درباره شما و خواهرتان پذیرفته است؟
همگی گفتند: آري.

 و آنگاه فرمود: گواه می گیرم خدا را و تمام مسلمانانی را که در این مجلس حضور دارند که عقد بستم این زن را براي این جوان به مهر چهارصد درهم از مال نقد خودم، اي قنبر! برخیز درهمها را بیاور. قنبر درهمها را آورد، علی علیه السلام آنها را در دست جوان ریخت و بهوي فرمود: این درهم ها را در دامن زنت بینداز و نزد من میا مگر این که در تو اثر زفاف باشد (یعنی غسل کرده باشی).
جوان برخاست و درهمها را در دامن زن ریخت و گریبانش را گرفت و گفت: برخیز!

در این موقع زن فریاد برآورد: آتش! آتش! اي پسر عم رسول خدا! می خواهی مرا به عقد فرزندم در آوري! به خدا سوگند او پسر من است! و آنگاه علت انکار خود را چنین شرح داد: برادرانم مرا به مردي فرومایه تزویج نمودند و این پسر از او بهمرسید، و چون بزرگ شد آنان مرا
تهدید کردند که فرزند را از خود دور سازم، به خدا سوگند او پسر من است. و دست فرزند را گرفت و روانه گردید.

  


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، حكايات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 11 شهريور 1392برچسب:, | 7:17 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 

  بزرگان اهل تسنن
1. آقاي صالحي شامي در سبل الهدي و الرشاد، جلد 11، صفحه 288، تحقيق عادل احمد عبد الموجود، چاپ اول: 1414 - 1993 م، دار الكتب العلمية بيروت مي‌فرمايد:

الثاني في ولده (رضي الله تعالي عنهم):

له من الولد الحسن و الحسين و محسن و زينب الكبري من فاطمة ـ رضي الله تعالي عنهم ـ وله أولاد من غيرها كثيرون ، محمد وعمر الأكبر ، والعباس الأكبر ، كلهم أعقبوا

در مورد فرزندان علي (رضي الله تعالي عنه):

فرزندان علي از فاطمه: حسن و حسين و محسن و زينب كبري

در اين كتاب، هيچ نامي از أم كلثوم برده نشده است.

2. آقاي شهاب الدين قليوبي در حاشية قليوبي علي شرح جلال الدين المحلي علي منهاج الطالبين، جلد 3، صفحه 236، چاپ اول: 1419 هجري، دار الفكر بيروت نظر خودش را مي‌گويد و از جلال الدين سيوطي نقل مي‌كند:

قال جلال السيوطي رحمه الله لم يعقد من اولاده الا فاطمة الزهراء فإنها ولدت من علي (رضي الله عنه) الحسن و الحسين و زينب.

سيوطي گفته است: از فرزندان پيامبر، فقط فاطمه زهرا فرزند‌دار شد و فرزندان ايشان از علي: حسن و حسين و زينب بود.

ايشان هم نامي از أم كلثوم نمي‌برد.

3. شيخ محمد خضري از دانشمندان أهل سنت مصر در كتاب نور اليقين في سيرة سيد المرسلين، جلد 1، صفحه 111 هم اولاد أمير المؤمنين (عليه السلام) از حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) را 3 نفر معرفي مي‌كند:

حسن و حسين و زينب


از علماء اهل تشيع هم گروهي هستند كه همين نظر را دارند:

1. مرحوم رضي الدين حلي (ره) از علماء بزرگ قرن 8 درباره فرزندان أمير المؤمنين (عليه السلام) مي‌نويسد:

كان له (عليه السلام) سبعة و عشرون ذكرا و أنثي: الحسن و الحسين و زينب الكبري المكناة بأم كلثوم من فاطمة بنت رسول الله (صلي الله عليه و آله)

27 فرزند دختر و پسر داشتند و از حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) حسن و حسين و زينب كبري كه كنيه‌اش أم كلثوم بود

العدد القوية لعلي بن يوسف الحلي، ص242، تحقيق: السيد مهدي الرجائي، چاپ الأولى: 1408 هجري، چاپخانه: سيد الشهداء (ع)، ناشر: مكتبة آية الله المرعشي العامة

2. مرحوم حضرت آيت ا... العظمي مرعشي نجفي (ره) در شرح إحقاق الحق به نقل از فضل بن روزبهان (از علماء قرن 10) مي‌فرمايد:

امام حسن، ديگر امام حسين، ديگر محسن ـ درطفلى وفات كرده ـ ديگر أم كلثوم و اين هر چهار از فاطمه بوده‌اند.

شرح إحقاق الحق للسيد المرعشي، ج30، ص172

3. آقاي باقر شريف قرشي (محقق معاصر و از مفاخر شيعه و ساكن نجف) همين نظر را دارند و مي‌گويند:

حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) دختري غير از حضرت زينب كبري (سلام الله عليها) نداشته است و كنيه ايشان، أم كلثوم بوده است؛ چنانچه برخي از محققين نيز بر اين عقيده هستند. به هر حال، من بدون ترديد عقيده دارم كه حضرت صديقه طاهره (سلام الله عليها) دختري به نام أم كلثوم نداشته است.

كتاب حياة سيدة النساة فاطمة الزهراء (سلام الله عليها)، ص219 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 10 شهريور 1392برچسب:, | 17:48 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 آيا فرزندان حضرت آدم(ع) با يكديگر ازدواج كردند؟


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, | 13:44 | نویسنده : مرتضي وزيري |
شخصی به نام زین الدین علی بن فضل مازندرانی، در سال ۶۹۰ ق. از سرزمین «بربر»، طیّ سفری به اقیانوس اطلس، سه روز با کشتی در دل آب حرکت می کند تا به جزایر روافض (شیعیان) می رسد. در آنجا مطلع می شود که جزیره ای به نام جزیره خضرا وجود دارد که فرزندان حضرت ولیّ عصر(ع) در آنجا زندگی می کنند. وی مدت چهل روز در همان محل اسکانش می ماند. پس از چهل روز، هفت کشتی حامل مواد غذایی، از جزیرة خضرا به این جزیره می آید. ناخدای کشتی، او را با نام و نام پدرش صدا می زند و می گوید: «مشخصات تو را به من گفته اند و اجازه داده اند که تو را به جزیره خضرا ببرم.» آن گاه او را به آنجا می برد. پس از شانزده روز دریانوردی، سرانجام به آب های سفیدی می رسند و ناخدا توضیح می دهد که این آب ها، مانند «سور بلد» (دیوار شهر)، جزیره را در بر گرفته است و کشتی های دشمنان هرگز نمی توانند از آنها بگذرند و به برکت وجود حضرت ولی عصر(ع)، در آن غرق می شوند.
سپس به جزیره خضرا می رسد. در آنجا جمعیت انبوهی را با بهترین لباس ها و نیکوترین وضع مشاهده می کند و شهری بسیار آباد با درختانی سرسبز و انواع میوه ها و بازارهای بسیار و ساختمان های مجلل از سنگ های شفاف رخام می بیند. شخص بزرگواری به نام سیّد شمس الدّین که او را نوه پنجم امام زمان(ع) معرفی می کنند، مسئول تعلیم، تربیت و اداره جزیره خضرا و نایب خاص حضرت(ع) در آن جزیره است. او مستقیماً از امام(ع) فرمان می گیرد، ولی آن حضرت را نمی بیند و تنها هر صبح جمعه نامه ای به خط امام(ع) در نقطه معینی گذاشته می شود که در آن، اوامر آن حضرت و آنچه تا یک هفته مورد نیاز خواهد بود، نوشته شده است.
علی بن فاضل، مدت هجده روز در آن جزیره اقامت و از محضر سیّد شمس الدّین استفاده می کند و پس از آن، به او دستور می رسد که به وطنش باز گردد. علی بن فاضل، آنچه را از سخنان سیّد شمس الدّین استفاده می کند، در کتابی به نام «الفوائد الشّمسیّه» گرد می آورد و ماجرای تشرف خود را به تنی چند از عالمان معاصر خویش بازگو می کند. فضل بن یحیی طیبی، نویسنده قرن هفتم هجری قمری، در ۱۱ شوال ۶۶۹ ق. این حکایت را از زبان علی بن فاضل در شهر حلّه می شنود و آن را در کتابی با نام «جزیرة الخضراء» گرد می آورد.۱
این کتاب از سوی عالمان زیر مورد توجه واقع شده است:
ـ شهید اول آن را به خط خود نوشته است که خطّ او در خزانة امیرمؤمنان(ع) پیدا شده است.
ـ محقق کرکی آن را به فارسی برگردانده است.
ـ علامه محمدباقر مجلسی آن را در «بحار الأنوار» نقل کرده است.
ـ شیخ حر عاملی آن را در کتاب «إثبات الهداة» درج نموده است.
ـ وحید بهبهانی به مضمون آن فتوا داده است.
ـ بحرالعلوم در کتاب« رجال» خویش، آن را مورد استناد قرار داده است.
ـ قاضی نورالله شوشتری، محافظت بر آن را بر هر مؤمنی لازم دانسته است.
ـ میرزا عبدالله اصفهانی (افندی) آن را در کتاب «ریاض العلماء» نقل کرده است.
ـ میرزای نوری آن را در کتاب «جنةالمأوی» و « نجم الثاقب» آورده است.۲
بر اساس حکایت علی بن فاضل، امام مهدی(ع) و فرزندان ایشان، در جزیره خضرا، واقع در اقیانوس اطلس سکونت دارند و همه ساله، در موسم حج، حج می گزارند و پس از زیارت پدران و اجداد طاهرینشان (ع) در حجاز، عراق و طوس، مجدداً به این جزیره باز می گردند. آن حضرت(ع) غالباً در این جزیره اقامت دارد.۳

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 4 شهريور 1392برچسب:, | 20:32 | نویسنده : مرتضي وزيري |

محرم 98
عبدالباسط ایران
نوحه سال 96
دعا برای رفع درد دندان
مسجد حضرت زینب س در باکو پلمپ شد
آموزش تصویری تیمم،وضو و نماز
تفتيش عقايد شيعيان توسط الازهر!
بدعت دانستن جشن ميلاد پيامبراسلام(ص) مضحک است
ليست کانال هاي محبوب تبليغ ديني در تلگرام
تلاش وهابي‌ها براي تغيير "صلوات"
حمايت تمام قد پادشاه سعودي از کشتار مسلمانان نيجريه
حضرت آيت الله جوادي آملي: عقل انسان در کيفيت ظهور حضرت حجت (عج) متحير است
آيت الله العظمي سيستاني اولين الهام بخش عرب در سال ۲۰۱۵
چگونگی پرداخت حقوق داعشی ها
بلایی که نازی هابر سر یهودیان آورند بر سر شیعیان و علوی ها خواهد آمد
مداحی شیخ علی وزیری
عالمی که پس از دفن شدن در قبر زنده شد و نجات یافت
سینیه زنی واحد در حسینیه ثارالله وزیریهای کهنوج
مرثیه های حاج شیخ علی وزیری سال94
تصاویرمحرم94
گریه برای امام حسین(ع) از منظر آیت‌الله بهجت
تصاویر ساخت سازِِ حسینیه ثارالله وزیریها
اهانت به آیت الله سیستانی
مردمی مانند قوم لوط
شهید مسعود شادکام
السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام
ماه رمضان
گذری در کربلا
مسجد کوفه
مفتي بزرگ اهل سنت از ظهور دجال خبر داد
چرا هنوز بايد بر سيدالشهدا (ع) گريست؟!
مرثیه خوانی
تصاویر محرم 93
تصاویر متحرک
گوشه ای از برپایی خیمه در سال 93
علي(ع) از زبان پيامبر اکرم(ص) در منابع اهل سنت
مفتی آل سعود
پیرترین پیامبر
استخاره با تسبیح
استخاره با قرآن
انواع غسل
قضا و کفاره روزه
شب قدر
نکاتی برای افراد روضه دار
چیزهایی که روزه را باطل میکند
ماه رمضان
یا صاحب الزمان ادرکنی
محل آغاز امامت و عبادت امام زمان عج
شهید جهان آرا
درباره کعبه
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بوکیو
  • 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17