علامه سید محمد حسین طباطبایی صاحب تفسیر المیزان نقل کرده که : استاد ما عارف برجسته « حاج میرزا علی آقا قاضی » می گفت :
در نجف اشرف در نزدیکی منزل ما ٬ مادر یکی از دخترهای افَنْدِی ها ( سنّی های دولت عثمانی ) فوت کرد.
این دختر در مرگ مادر ٬ بسیار ضجّه و گریه می کرد ٬ و جداً ناراحت بود ٬ و با تشییع کنندگان تا کنار قبر مادرش آمد و آنقدر گریه و ناله کرد که همه ی حاضران به گریه افتادند .
هنگامی که جنازه ی مادر را در میان قبر گذاشتند ٬ دختر فریاد می زد : من از مادرم جدا نمی شوم ٬ هر چه می خواستند او را آرام کنند ٬ مفید واقع نشد ٬ دیدند اگر بخواهند با اجبار دختر را از مادر جدا کنند ٬ ممکن است جانش به خطر بیفتد ٬ سرانجام بنا شد دختر را در قبر مادرش بخوابانند ٬ و دختر هم پهلوی مادر در قبر بماند ٬ ولی روی قبر را از خاک انباشته نکنند ٬ و فقط روی قبر را با تخته ای بپوشانند ٬ و دریچه ای هم بگذارند تا دختر نمیرد و هر وقت خواست از آن دریچه بیرون آید. دختر در شب اول قبر ٬ کنار مادر خوابید ٬ فردا آمدند و سرپوش را برداشتند تا ببینند به سر دختر چه آمده است ٬ دیدند تمام موهای سرش سفید شده است.
پرسیدند : چرا اینطور شده ای ؟
در پاسخ گفت : شب کنار جنازه ی مادرم در قبر خوابیدم ٬ ناگاه دیدم دو نفر از فرشتگان آمدند و در دو طرف ایستادند و یک شخص محترمی هم آمد و در وسط ایستاد ٬ آن دو فرشته مشغول سوال از عقاید مادرم شدند و او جواب می داد ٬ سوال از توحید نمودند ٬ جواب درست داد ٬ سوال از نبوت نمودند ٬ جواب درست داد که پیامبر من محمد بن عبدالله (ص) است .
تا اینکه پرسیدند : امام تو کیست ؟
آن مرد محترم که در وسط ایستاده بود گفت :« من امام او نیستم » ( آن مرد محترم ٬ امام علی (ع) بود . )
در این هنگام آن دو فرشته چنان گرز بر سر مادرم زدند که آتش آن به سوی آسمان زبانه می کشید.
من بر اثر وحشت و ترس زیاد به این وضع که می بینید که همه موهای سرم سفید شده در آمدم.
مرحوم قاضی می فرمود : چون تمام طایفه ی آن دختر ٬ در مذهب اهل تسنّن بودند ٬ تحت تاثیر این واقعه قرار گرفته و شیعه شدند ( زیرا این واقعه با مذهب تشیَع ٬ تطبیق می کرد ) و خود آن دختر ٬ جلوتر از آنها به مذهب تشیّع ٬ اعتقاد پیدا کرد. ۱

۱) معادشناسی علامه محمد حسین تهرانی ٬ ج۳ ٬ ص۱۱۰ - داستان دوستان ٬ ج۵ ٬ ص ۲۱۷  


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، حكايات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:شب اول قبر,فشار قبر,حسينيه ثارالله كهنوج, حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:2 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 

راهکارهای رفع چشم زخم
در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.

چشم زخم
چشم زخم در قرآن
سحر چشم
سحر و جادو از توانمندی‌های ذاتی بشر است و انسان‌ها می‌توانند به اعتدال ذاتی و غیر اکتسابی به این توانایی به صورت فعلی دست یابند و یا با آموزش و پرورش، استعداد و توانمندی ذاتی خویش را در این زمینه آشکار سازند.
در داستانی که قرآن درباره مردم بابل گزارش می‌کند به مسأله وجود سحر و تعلیم آن به کمک دو فرشته الهی به نام هاروت و ماروت اشاره می‌نماید. در این داستان که در سوره بقره آمده به خوبی تبیین و تحلیل می‌گردد که سحر و جادو قابل تعلیم و آموزش است و کارکردهای بسیاری دارد و می‌تواند امری مثبت و سازنده و یا منفی و زیان‌بار باشد.
انسان این استعداد و توانمندی را به طور ذاتی دارا می‌باشد که از عناصر فرامادی استفاده کند و یا ابزارهای مادی را در امور فرامادی به کار گیرد در مورد اخیر مراد آن است که شخص می‌تواند از امور مادی چون چشم برای امری معنوی مانند محبت و دشمنی بهره ببرد.
در داستان سحر جادوگران مصری و مبارزه ایشان با حضرت موسی(علیه السلام) این نکته مورد تاکید قرار می‌گیرد که سحر می‌تواند در چشم و تصرف در آن باشد. از این رو نفوذ جادوی ساحران فرعونی در چشم بنی اسرائیل بوده که موجب وحشت ایشان می‌شود. به این معنا که شخص می‌تواند با اعمالی، در چشم شخص تصرف کند و تأثیرات آن را در جان و روحش ببیند. بنابراین با حرکت طناب‌ها و ریسمان‌ها در چشمان مردمان تصرف شده و در جان ایشان وحشت و ترس افکنده می‌شود. (اعراف آیه 116)
کافران مکه نیز در برابر معجزات پیامبر(صلی الله علیه وآله) مدعی بودند که چشمانش در برابر مشاهده گشایش درهای آسمان مسحور شدند و در حقیقت پیامبر در چشمان ایشان تصرف کرده تا نتوانند حقیقت و واقعیت را از خیال جدا کنند. (حجر آیه 14و 15)
کافران در تلاش بودند چشم زخمی به پیامبر(صلی الله علیه وآله) برسانند. آنان که از هر راهی تلاش می‌کردند تا آن حضرت را بکشند و یا دعوتش را به تعطیلی بکشانند از ساحران و جادوگران بهره گرفتند تا این کار را انجام دهند. از این رو خداوند می‌فرماید: وان یکادالذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعواالذکر و یقولون انه لمجنون

به هر حال شکی نیست که انسان از توانایی خاص و خارق‌العاده ای برخوردار است که موجبات تصرفات فرامادی و فرا طبیعی را فراهم می‌آورد.

 
چشم زخم
یکی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است که اگر به گونه آسیب زا و زیان‌بار باشد از آن به چشم زخم یاد می‌شود. چشم زخم به معنای آسیبی است که چشم بد به کسی بزند. (فرهنگ فارسی ج1ص1290)
دعای چشم زخم
برخی مفسران به برخی از آیات در قرآن به این منظور تمسک کرده‌اند که یکی از این موارد آیات 51 و 52 سوره قلم ( و ان یکاد)  است که نظرات مفسران را به خود جلب کرده است. خداوند در این دو آیه می‌فرماید: و آنان که کافر شدند چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و می‌گفتند او واقعاً دیوانه‌ای است. حال آنکه [قرآن] جز تذکری برای جهانیان نیست.
از این آیه برخی معنای چشم زخم را برداشتند. اما عده‌ای دیگر آن را معنایی کنایی و شدت خشم تعبیر کرده‌اند. حتی برخی گفته‌اند که این آیه دلالت بر تضاد رفتاری کفار دارد، یعنی از طرفی با چشم‌های خود به اعجاز نگاه می‌کنند وقتی که قرآن برای آن‌ها خوانده می‌شود مجذوب می‌شوند و پشت سر پیامبر می‌گویند که پیامبر مجنون است.
قرآن در آیه 67 سوره یوسف به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره می‌کند. در این آیه حضرت یعقوب(علیه السلام) به فرزندان خویش فرمان می‌دهد که هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد آن نشوند و از آن جایی که فرزندان ده‌گانه ایشان افرادی زیبا و تنومند و جوان بودند از ایشان می‌خواهد برای در امان ماندن از چشم زخم مردم مصر از دروازه‌های متعدد وارد شوند تا به چشم نیایند. (المیزان ج11 ص218) بنابراین می‌توان گفت که چشم زخم امری پذیرفته شده در بینش و نگرش قرآنی است.(مجمع‌البیان ج5 و 6 ص380)
در حقیقت یعقوب(علیه السلام) از چشم زخم مصریان نسبت به فرزندانش دل نگران بود. هر چند که آن حضرت(علیه السلام) بر این نکته تأکید می‌ورزد که قدرت انسان‌های دارای چشم زخم به گونه‌ای است که او نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد مگر آن که اراده الهی به این تعلق گیرد که چشم زخم مردم در ایشان اثر نگذارد.(یوسف/67)
مهم‌ترین آیه که درباره چشم زخم بدان اشاره می‌شود آیه 51 سوره قلم است که درباره پیامبر گرامی(صلی الله علیه وآله) آمده است.
در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است

در این آیه آمده که کافران در تلاش بودند چشم زخمی به پیامبر(صلی الله علیه وآله) برسانند. آنان که از هر راهی تلاش می‌کردند تا آن حضرت را بکشند و یا دعوتش را به تعطیلی بکشانند از ساحران و جادوگران بهره گرفتند تا این کار را انجام دهند. از این رو خداوند می‌فرماید: و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعواالذکر و یقولون انه لمجنون.

در این آیه دلیل آنان برای به کارگیری سحر و جادو و چشم زخم آن است که پیامبر را مجنون و جن زده می‌دانستند و این زمانی بود که ذکر یعنی قرآن را شنیده بودند و آن را شگفت انگیز می‌یافتند. گمان بردن به این که کلام آدمی نیست و می‌بایست کلام جنیان باشد و آنان هستند که وی را به بند کشیده و از زبان محمد(صلی الله علیه و آله) سخن می‌گویند. باعث شد تا با به کارگیری سحر و چشم زخم، تلاش کنند وی را بکشند و یا آسیبی به او وارد سازند تا جن تسخیرکننده نیز بمیرد و یا برود.
واژه زلق در لسان العرب به معنای لغزیدن است و زلق بابصار و لغزیدن به چشم یعنی این که تو را با چشمانشان آزار رسانند و تو را از مقامی که داری بلغزانند.(لسان العرب ج6ص70) این مقام همان مسئله ذکر حکیم و قرآن عظیمی بود که آنان را شگفت زده کرده بود و بهترین سخنوران و شاعران کافران در برابرش زانو به زمین زده بودند.
 
چشم زخم
آیا قطعاً قرآن به مسئله چشم زخم اشاره کرده است؟
برای پاسخ به این سؤال  نمی‌توانیم جواب دقیقی بدهیم. برخی مفسران از برخی آیات اجمالاً به این نتیجه رسیده‌اند که به مسئله چشم زخم اشاره شده است.
غیر از قرآن ما منبع دیگری به عنوان روایات و احادیث هم داریم که برخی روایات مسئله چشم زخم را مورد اشاره قرار داده‌اند و بسیاری از دانشمندان امروزی هم معتقدند که برخی چشم‌ها از یک نیروی مغناطیسی خاصی برخوردارند که می‌تواند مثل اشعه لیزر عمل کند. این مسئله هم از نظر علم و هم نظر عقل قابل قبول است که نیروهای فوق‌العاده ای در برخی اعضای بدن هست که تأثیراتی اعمال می‌کند.

 
چشم زخم در روایات

از نگاه روایی نیز نه تنها منعی در این رابطه وجود ندارد، بلکه روایاتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان گفت مسئله چشم زخم تا حدی قابل قبول است، برای مثال واژه‌هایی مثل رقی به معنای تعویذ و نوشتن دعاهایی برای چشم زخم وجود دارد. واژه  حرز که هر معصومی برای خود حرز دارد.

 

در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.
 
دستوراتی برای رفع چشم زخم
ساده‌ترین دستور برای رفع چشم زخم خواندن سوره ناس و فلق است. در روایات آمده است که پیغمبر(صلی الله علیه وآله) این سوره‌ها را برای امام حسن و امام حسین به عنوان تعویذ قرائت می‌کرد.
از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که فرمود است : اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار  بگویید: ماشاء‌الله لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. در برخی روایات گفته می‌شود که تکبیر بگویید تا تأثیر چشم زخم از بین برود.
علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود

البته نباید از این امر غافل شد که زیاده‌گویی ها در این مسئله بسیار است. در بین توده مردم برخی از این مباحث با خرافات عجین و موجب شده برخی اصل آن را هم انکار کنند.

اسفند دود کردن و استفاده از مهره‌های آبی برای دور کردن چشم زخم مبنای روایی ندارد، موضوعاتی است که توسط مردم به بحث اضافه شده است. همان‌طور که در احادیث و روایات آمده اصل تأثیر دعا برای دفع چشم زخم قابل انکار نیست، اما باز کردن دکانی برای نوشتن دعا و ادعای دعانویسی به هیچ وجه قابل قبول نیست، میدان دادن به این افراد نیز گناه محسوب می‌شود.
از دیگر روش‌هایی که قرآن در همین آیه بدان اشاره می‌کند پرهیز از کسانی است که دارای این قدرت هستند و نیز استفاده از شیوه‌هایی است که زمینه‌های چشم زخم را فراهم نمی‌آورد. ظاهر نشدن در برابر شور چشمان یکی از این راه‌هاست.خواندن سوره معوذتین به ویژه سوره فلق یکی دیگر از شیوه‌های پیشگیری و درمان است.
برخی گفته‌اند که آیه من شر حاسد اذا حسد، شامل عائن یعنی کسی که با چشم آسیب می‌رساند نیز می‌شود؛ زیرا چشم زخم گاه از حسادت نفسانی برمی خیزد. به این معنا که شخص هرگاه در دیگری نعمتی یافت و یا فراوانی نعمتی را مشاهده کرد از روی حسادت می‌کوشد تا آن نعمت از او سلب شود و با شور چشمی می‌کوشد تا آن را از میان بردارد.
علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود. (المیزان ج20 ، ص393)

فرآوری :زهرا اجلال

بخش قرآن تبیان

 

 

برگرفته از سایت معتبر تبیانhttp://www.tebyan.net


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، مطالب مهم ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:چشم زخم,رفع چشم زخم,نظر چین,دعا چشم زخم,حسینیه ثارالله کهنوج,حسینیه ثارالله وزیریها, | 13:33 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 

بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر
به گزارش تک ناز به نقل از فارس، طویل‌ترین قبر جهان متعلق به «عمران نبی» است که 80 سانتی‌متر عرض و 30 متر طول دارد. البته این بدان معنا نیست که قد حضرت عمران(ع) 30 متر بوده است، بلکه برای تکریم آن حضرت چنین مزار طویلی در نظر گرفته‌اند.
 
بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر
موقعیت جغرافیایی کشور عمان در منطقه خاورمیانه


 کشور عمان در جنوب دریای عمان قرار دارد. مقبره عمران نبی(ع) در شهر «صلاله» مرکز استان «ظُفار» قرار دارد و ظفار، جنوبی‌ترین استان عمان است. این کشور از سمت غرب با سه کشور امارات متحده عربی، عربستان سعودی و یمن همسایه است.

 بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر
نمای بیرونی مقبره عمران‌نبی کنار مسجدی به همین نام


صلاله نه تنها از حیث وجود زیارتگاه عمران نبی(ع) یک شهر زیارتی محسوب می‌شود، بلکه به دلیل موقعیت ویژه خود، مرکز فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عمان به حساب می‌آید و قطب گردشگری این کشور است.

 
بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر


اما «عمران» کیست؟

«عمران» یکی شخصیت‌های مشهور در قرآن کریم و نام مشترک پدر حضرت موسی(ع) و حضرت مریم(س) است.

البته به اعتقاد اکثر مفسران از جمله آیت‌الله مکارم شیرازی (تفسیر نمونه، ج 2، ص 390)، عمرانی که قرآن از آن نام می‌برد همان پدر مریم مقدس است.

در آیه 33 سوره مبارکه «آل عمران» آمده است: إِنَّ اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ؛ خداوند، آدم و نوح و آل ابراهیم و آل عمران را بر جهانیان برتری داد.

علامه طباطبایی(ره) در تفسیر این آیه (المیزان، ج 3، ص 4-191) می‌نویسد: مراد از «آل ابراهیم» در این آیه معصومانی هستند که از طریق حضرت اسماعیل به ابراهیم خلیل می‌‌رسند و آنها پیامبر اسلام (ص)‌ و خاندان معصوم ایشان هستند.

 
بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر


مرحوم علامه در روایتی که گفت‌وگوی امام رضا(ع) با مأمون را حکایت کرده می‌آورد که مأمون سوال کرد: آیا خداوند عترت پیامبر (ص)‌ را بر سایر مردم برتری داده است؟ و حضرت فرمود: خداوند برتری عترت بر سایر مردم را در آیات قرآن روشن کرده است. مأمون پرسید: در کجای قرآن؟ امام رضا (ع) فرمود: در آیه «اللّهَ اصْطَفَى آدَمَ وَنُوحًا وَآلَ إِبْرَاهِیمَ وَآلَ عِمْرَانَ عَلَى الْعَالَمِینَ».

همچنین این مفسر گرانسنگ ذیل «آل عمران» عمران را پدر حضرت مریم معرفی می‌کند و مراد از آل عمران در آیه را حضرت مریم، حضرت عیسی یا آن دو به علاوه همسر عمران می‌داند.

 بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر


علامه طباطبایی در تفسیر خود (المیزان، ج 3، ص 260) چنین بیان می‌کند که «آل عمران» در این آیه یکی از ذریه ابراهیم است، پس با آوردن آل عمران دوباره آل ابراهیم را ذکر کرده است. زیرا آل ابراهیم چه از طریق اسماعیل و چه از طریق اسحاق شامل هر دو عمران و همه پیامبران و معصومان پس از ابراهیم می‌شود.

 
بزرگترین قبر جهان متعلق به کیست ؟! + تصاویر
تصویری از قبر عمران نبی در نیم قرن پیش

 در واقع، «آل ابراهیم» موسی و پیامبر اسلام و برگزیدگان خاندان او را شامل می‌شود، زیرا همه از دودمان ابراهیم هستند. به همین دلیل است که قرآن کریم حضرت ابراهیم(ع) را موحد و مسلمان معرفی می‌کند: مَا کَانَ إِبْرَاهِیمُ یَهُودِیًّا وَلاَ نَصْرَانِیًّا وَلَکِن کَانَ حَنِیفًا مُّسْلِمًا وَمَا کَانَ مِنَ الْمُشْرِکِینَ (آل عمران/ 67)

آیت‌الله مکارم شیرازی در تفسیر خود (نمونه، ج 2، ص 594 و 606) می‌نویسد: حضرت ابراهیم نه یهودی و نه مسیحی بلکه مسلمان بود، چنانچه او سال‌ها پیش از موسی و عیسی می‌زیسته و تورات و انجیل پس از وی نازل شده است.

باید توجه داشت که «مسلم» در اصطلاح قرآن تنها به معنای پیروان پیامبر اسلام نیست، بلکه اسلام به معنای تسلیم مطلق بودن در برابر فرمان خدا و توحید کامل و خالص از هرگونه شرک و دوگانه‌پرستی است که حضرت ابراهیم پرچمدار آن بود.

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 30 مهر 1392برچسب:بزرگ ترین قبر جهان,عمران نبی,حسینیه ثارالله کهنو,حسینیه ثارالله وزیریها, | 9:17 | نویسنده : مرتضي وزيري |

ضريح مطهردر دوره قاجار این عکس را عبدالله قاجار در سال 1308قمري گرفته است.

مسجد گوهرشاد سال 1353

ضريح سوم مطهر امام رضا(ع) اين ضريح مربوط به عهد قاجاريه است و در عصر سلطنت فتحعلي شاه قاجار در سال 1238 ه.ق روي ضريح نگين نشان در حرم مطهر جاي گرفت.

نماي هوايي از حرم مطهر رضوي سال 1355 شمسي

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

ز چه ای ندیده کامم تو به من نظر نداري
تو مگر ز حال زار پدرت خبر نداري
گل احمر مني تو مه انور مني تو
علي اكبر مني تو – تو به من نظر نداري
علي اي آرام جانم نوگل باغ جنانم
بي تو من چه زنده مانم
به دو صد اميد خود را به ثمر چو من رساندم
ستم است اگر سر خود تو زخاك بر نداري
به كه گويم اي جگر خون كه شود ز غصه محزون
برسد به گوش ليلا كه دگر پسر نداري
گل احمر مني تو مه انور مني تو
علي اكبر مني تو - تو به من نظر نداري
سرو شمشاد وشقايق همه در سحن چمن
اي گل نسترنم از چه نيايي به برم
گل احمر مني تو مه انور مني تو
علي اكبر مني تو - تو به من نظر نداري
علي اي آرام جانم نوگل باغ جنانم
بي تو من چه زنده مانم
ز چه اي عزيز بابا نكني تو ياد صغرا
دل او ز غصه خون شد تو مگر خبر نداري
تو كه بي وفا نبودي زچه خفته اي بر من
بنشين و گفتگو كن تو مگر كمر نداري

 
  مداح: ايمان ميرشكاري 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه,حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها, | 23:3 | نویسنده : مرتضي وزيري |

بار بگشائيد، اينجا کربلاست آب و خاکش با دل و جان آشناست
بر مشام جان رسد بوي بهشت به به از اين تربت مينو سرشت
کربلا، اي آفرينش را هدف قبله گاه عاشقان از هر طرف
طورِ عشق است و مطافِ انبيا نور حق اينجاست، اي موسي بيا
جسم را احيا اگر عيسي کند جان و تن را کربلا احيا کند
گر سلامت رفت، از آتش، خليل نور ثار الله شد او را دليل
کربلا، قربانگه ذبح عظيم عرش رحمان را صراط مستقيم
گر خدا خواهي، برو اين راه را کن زيارت کوي ثار الله را
شد ز عاشوراي او يک اربعين قتلگاهش را به چشم دل ببين
ماه، اينجا، واله و سرگشته است و آن شهاب ثاقب از خود رفته است
گرد غم، افشانده بر سر کهکشان اشک خون ريزد هنوز از آسمان
اختران، سوزند چون شمع مزار مرغ شب مي‌نالد اينجا زار زار
گاه در صحرا خروش و، گه سکوت خفته در اينجا شهيدي لا يموت
حضرت سجاد بر خاکش نوشت تشنه لب شد کشته، سالار بهشت
اربعين است، اربعين کربلاست هر طرف غوغائي از غمها بپاست
گوئي از آن خيمه هاي نيمسوز خود صداي العطش آيد هنوز
هر کجا نقشي، ز داغ ماتم است هرچه ريزد اشک، در اينجا، کم است
باشد از حسرت در اينجا يادها هان به گوش دل شنو، فريادها
در دل هر ذره، صدها مطلب است ناله ی سجاد و اشک زينب است
بايد اينجا داشت گوش معنوي تا مگر اين گفتگوها بشنوي:
عمه جان، اينجا حسين از پا فتاد چهره بر اين تربت خونين نهاد
عمه جان، اين قتلگاه اکبر است جاي پاي حيدر و پيغمبر است
عمه جان، قاسم، در اينجا شد شهيد تير بر قلب حسين اينجا رسيد
عمه جان، عباس اينجا داد دست وز غمش پشت حسين اينجا شکست
اصغر لب تشنه، اينجا، عمه جان شد ز تير حرمله خونين دهان
از براي غارت يک گوشوار شد در اينجا، کودکي نيلي عذار
تا قيامت، کربلا ماتمسراست حضرت مهدي، حسان! صاحب عزاست 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:59 | نویسنده : مرتضي وزيري |

یاس می گوید حسین احساس می گوید حسین (2)
ساقی لب تشنگان عباس می گوید حسین (2)
مست می گوید حسین سرمست می گوید حسین (2)
ساقی کرببلا تا هست می گوید حسین
تیر می گوید حسین شمشیر می گوید حسین (2)
کودک لب تشنه بی شیر می گوید حسین
آب می گوید حسین مهتاب می گوید حسین
زاده ام البنین بی تاب می گوید حسین
لاله می گوید حسین آلاله می گوید حسین (2)
ساقی اهل حرم با ناله می گوید حسین
فاطمه گوید حسین هم علقمه گوید حسین (2)
خشکِ لب عباس در هر زمزمه گوید حسین
دیده می گوید حسین غم دیده می گوید حسین (2)
پور حیدر با کف ببریده می گوید حسین
باده می گوید حسین سجاده می گوید حسین
دست من از تن جدا افتاده می گوید حسین
/ آسمان گوید حسین هم کهکشان گوید حسین /
/ دیده گریان حضرت صاحب زمان گوید حسین /
خاک می گوید حسین افلاک می گوید حسین
پاره مشک ساقی غمناک می گوید حسین
جان می گوید حسین بی جان می گوید حسین (2)
ساقی غمدیده لب تشنگان گوید حسین
دین می گوید حسین آئین می گوید حسین
تیر خورده دیده ای حق بین می گوید حسین
اشک من گوید حسین این مشک من گوید حسین
در غم او دیده پُر اشک من گوید حسین
جان می گوید حسین ایمان می گوید حسین
تیر خورده غرق خون چشمان من گوید حسین 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:57 | نویسنده : مرتضي وزيري |

میان مقتلت چون پا نهادم
عنان صبر خود از کف بدادم
به چشمم تار شده خورشید انور
که می زد دست و پا جسم تو بی سر
کنارت چون رسیدم دیدم آنجا
نشسته مادرم محزون و تنها
به نعشت می نمون گریان نظاره
که زخمت بود افزون از ستاره
توان گفتگو در او ندیدم
ز دل آه مکرر می کشیدم
مرا دید و اشارت بر سنان کرد
غم دل را بدین حالت بیان کرد
یکایک تیرها می کرد بیرون
ز جسم بی سرت با غلب پر خون
کشد این غصه آخر خواهرت را
که بیند لخت و عریان پیکرت را
به یک سو می زنم با قلب خسته
سنان و نیزه ها را دسته دسته
نه سر داری که رویت را ببوسم
نه فرست تا غم دل با تو گویم
به پشتم تازیان هها پیاپی
فرو آید اخا می بینی از نی
ببین آتش گلستانت گرفته
امان از ما و طفلانت گرفته
رسیده موسم محمل سواری
نه عباسو علی گل عزاری
بگو عباس دشمن را براند
حرم را یک به یک محمل نشاند
سپاه من یتیمان تو هستند
که مدهوش و پریشان تو هستند
به کوفه می روم تنهای تنها
به طفلان تو هستم جای بابا 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:55 | نویسنده : مرتضي وزيري |

نام اکبر به سر نعش حسینم نبرید
بگذارید جوان داده دمی آساید
دختر کوچکش از نعش پدر دور کنید
تا در این غصه و غم زنده بماند شاید
شیون اینسان به کنار بدن او نکنید
که صدای زنی از کشته او می آید
به گمانم که صدا مادر من فاطمه است
که فغانش غم تازه به غمم افزاید
ناله اینسان به تن زاده زهرا نکنید
در بر مادر این کشته ادب می باید
بنشسته است به گودال و به چشمی پر اشک
چهره بر زخم فزون تن او می ساید 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:40 | نویسنده : مرتضي وزيري |

غرقه به خون
تویی آن غرقه به خونی که بزرگ شهدایی
تو عزیز دل زهرا تو حسین خون خدایی
سرت از پیکر پاکت که لب تشنه بریده
بدنت را که به خاک سیه ای کشته کشیده
چه بود جرم و گناهت که مرمل به دم آیی
ز جه رو قلب شریفت هدف تیر بلا شد
به تو ای سرور خوبان چه جفا روی جفا شد
که به مظلومیت و خون جگر آل عبا شد
گل سالم نبود در بدن پاک تو جایی
تن عریان تو خونین به زمین در بر زینب
شده در لُجه خون غرقه مه انور زینب
نه مرا بی تو دگر تاب و توان یاور زینب
چه کند خواهر افسرده به هنگام جدایی
ز چه پامال مراکب شده گلگون بدن تو
گل من دامن صحرای بلا شد وطن تو
اسفا خاک بیابان شده جای کفن تو
نه لباسی ز تو برجا نه سلاحی نه عبایی
نه سری در بدن تو که ببوسم سر و رویت
نه تو را نای و گلویی که زنم بوسه گلویت
نه گلابی که بشویم بدن قاری گویت
نه مجالی سر نعش تو کشم آه و نوایی
تویی آن کشته که عشان به لب شط فراتی
حرمت کعبه و قصود٫ تو کشتی نجاتی
ثمر باغ نبوت کرم و عین حیاتی
به فدایت سر و جانم که به هر درد دوایی
تو حسین الگوی آزادگی و عشق و جهادی
که به سرمنزل معراج بلا گام نهادی
به ره مکتب توحید تو هستی همه دادی
حرم و زمزمی و سعی و صفایی و منایی
به برت خفته به خون قاسم و عبدالله و جعفر
ز دم تیغ جفا غرقه به خون شد علی اکبر
نه سپاه و نه علم مانده نه عباس دلاور
همه یاران تو در کربُبلا گشته فدایی
به خیام حرم تو زده شد آتش بیداد
ز عطش اهل حریمت همه در ناله و فریاد
نبود خیمه دیگر چه کنم با تب و سجاد
نگران عهد و اَیالت که سوی خیمه بیایی
همه جا بوده مرا با تو سر اُلفت و وحدت
سفری با سر خونین تو دارم سوی غربت
نگذارم به زمین بعد تو من پرچم نهضت
گل من راس تو بر نیزه کند جلوه نمایی
تو چراغ شب تاریک عزیزان بسیجی
تو به میدان شرف .... گردان بسیجی
همه دم زمزمه و نغمه مردان بسیجی
به عزای تو معلم همه در نوحه سرایی
شاعر: معلم 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوح فخري ،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:39 | نویسنده : مرتضي وزيري |

دیدم غمت ای دلبر، ای کاش نمی دیدم
تنهایی و بی یاور، ای کاش نمی دیدم
دنبال تو تا گودال، من آمدم و دیدم
بالای سرت مادر، ای کاش نمی دیدم
وقتی که برون شد خصم، از مقتل تو دیدم
خون می چکد از خنجر، ای کاش نمی دیدم
از نیزه به روی خاک ،دیدم سر تو افتاد
در زیر سم لشکر ،ای کاش نمی دیدم
دیدم که به دنبالت، با کاسه ی پر آبی
هر سوی دود دختر، ای کاش نمی دیدم
در نیمه ی شب دیدم، در پیش نگاه تو
یک دختر بی معجر ،ای کاش نمی دیدم
ای وای چه بی رحمند ،انگشت تو را بردند
تنها پی انگشتر، ای کاش نمی دیدم
من آمده بودم تا، لبهای ترا بوسم
دیدم که نداری سر، ای کاش نمی دیدم
برخیز ببین دعواست، در بین سپهداران
بهر سر آب آور، ای کاش نمی دیدم
برخیز خودت دیگر، چشمان ربابت گیر
بر نیزه شده اصغر، ای کاش نمی دیدم 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوح،حسينيه ثارالله كهنوج،حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:37 | نویسنده : مرتضي وزيري |

برادر رنج بی حد را تو هم دیدی منم دیدم
به دل داغ پیمبر را تو هم دیدی منم دیدم
زبعد داغ جانسوز پیمبر نیلی از سیلی
رخ زیبای مادر را تو هم دیدی منم دیدم
چو مادر بود پشت در تو هم بودی منم بودم
فشار ضربت در را تو هم دیدی منم دیدم
ز تیغ زاده ملجم به خون آغشته در بستر
سر ساقی کوثر را تو هم دیدی منم دیدم
حسن را پاره پاره شد جگر از سوده الله
رخ سبز برادر را تو هم دیدی منم دیدم
در این سحرای ماتم خیز و عالم سوز در یک روز
شکوفه نخل باور را تو هم دیدی منم دیدم
الا ای باغبان باغ از باد خزان پرپر
گل و سرو سنوبر را توهم دیدی منم دیدم
تو خواندی سوره انا فتحنا را منم خواندم
تن گلگون اکبر را تو هم دیدی منم دیدم
کنار نعش قاسم گریه ها کردی منم کردم
شکسته لعل و گوهر را تو همدیدی منم دیدم
کنار علقمه لب تشنه غلطان در میان خون
اگر جسم برادر را تو هم دیدی منم دیدم
ز تیغ حرمله ای زینت دوش نبی از کین
دریده حلق اصغررا تو هم دیدی منم دیدم
ولی اینک میان ما و تو فرغی است در سودا
وگرنه رنج بی حد را تو هم دیدی منم دیدم
به سودای تو سر را میزنم بر چوبه محمل
که گویی غرق خون سر را تو هم دیدی منم دیدم 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:, | 22:34 | نویسنده : مرتضي وزيري |

گلهای پرپرم کو
حسین برادرم کو
شهید بی سرم کو
حسین برادرم کو؟
ای خاک گشته گلگون
سرو صنوبرم کو
من آمدم بگوئید
آن یاس پرپرم کو؟
من زینب حزینم
دل خسته و غمینم
تنها چه سازم اینجا
یاران برادرم کو؟
ای وادی شفق گون
می پرسم از تو اکنون
شمشاد غرق در خون
یعنی که اکبرم کو؟
مشک و علم فتاده
برخاک و روبرویم
سقای تشنه کامان
نخل تناورم کو؟
از پشت پرده غم
بانگ رباب برخواست
ای مهد خالی از غم
ششماهه اصغرم کو؟ 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوح, حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:33 | نویسنده : مرتضي وزيري |

آب می گوید حسین ، بی تاب می گوید حسین
 از سر شب تا سحر مهتاب می گوید حسین

                     ************ 
دیده می گوید حسین ، نادیده می گوید حسین
 هر کجا باشد دلی غمدیده می گوید حسین

                  ************** 
یار می گوید حسین ، دلدار می گوید حسین
 روز و شب هر دیده بیدار می گوید حسین

                    ************ 
ناس می گوید حسین ، احساس می گوید حسین
 تا قیامت حضرت عباس می گوید حسین

               *************** 
نار می گوید حسین، بسیار می گوید حسین
 این زبان تا لحظه دیدار می گوید حسین

                   *********** 
نوح می گوید حسین، ذی روح می گوید حسین
 زنده باشد هر دلی با روح می گوید حسین

                  *************
شاد می گوید حسین ، ناشاد می گوید حسین
 هر نسیم باد با فریاد می گوید حسین

                      *********** 
کام می گوید حسین، ناکام می گوید حسین
 فاطمه گریان به هر ایام می گوید حسین

                        ********** 
کوه می گوید حسین بشکوه می گوید حسین
 دم به دم هر شیعه نستوه می گوید حسین

                       *********** 
جان جان گوید حسین ، هفت آسمان گوید حسین
ماه و خورشید و ستاره هر زمان گوید حسین

غلامعلی رجائی (زائر) 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 26 مهر 1392برچسب:متن نوحه ,حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها, | 22:28 | نویسنده : مرتضي وزيري |

                                                    

سوال: کفاره شکستن قسم چه می باشد؟



امام خمینی (ره)

آزاد کردن یک بنده یا اطعام ده مسکین یا پوشاندن آن ها اگر قدرت ندارد و نمی تواند سه روز روزه بگیرد.

تحریر الوسیله، نشر اسلامی ج2، ص 110، اول بحث کفارات و ص 102 م 16



آیت الله اراکی (ره)

کفاره عمل نکردن به قسم عمداً، یک بنده آزاد کند یا اطعام 10 مسکین یا پوشاندن آن ها و اگر نتواند 3 روزه بگیرد.

مسائل الواضحه، ج 2 ص 149، م 2684



آیت الله بهجت (ره)

اگر عمداً مخالف قسم عمل کند: باید یک بنده آزاد کند یا ده فقیر را سیر کند یا آنان را بپوشاند و اگر نتواند 3 روز، روزه بگیرد.

توضیح المسائل، 1377 سیزدهم، ص 425، م 2121
آیت الله خویی (ره) اگر از روی اختیار به قسم خود عمل نکند باید یک بنده آزاد کند و یا ده فقیر را سیر کند و یا آنان را بپوشانند و اگر اینها را نتواند باید 3 روز پی در پی روزه بگیرد
----------------------------------------------

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.............



 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، مطالب مهم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

به گزارش شيعه آنلاين، اخبار رسيده از عربستان سعودي حاکي از آن است که چاپ و توزيع پنج ميليون نسخه از يک کتاب ضد شيعي به زبان عربي، ميان حجاج آغاز شده است.

در همين راستا رسانه هاي عربي مخالف رژيم آل سعود فاش کردند که اين اقدام به دستور مستقيم "ملک عبدالله بن عبدالعزيز آل سعود" پادشاه سعودي انجام شده است.

به نظر مي رسد با بهبود نسبي رابطه تهران و واشنگتن که بيشترين ضرر اين رابطه را کشور عربستان سعودي و ديگر کشورهاي عربي حوزه خليج فارس خواهند ديد، کينه ضد شيعي آل سعود بيش از پيش شده از همين رو چنين دستوري را صادر کرده اند.

به گفته اين رسانه هاي عرب زبان، چاپ اين کتاب ضد شيعي از دو ماه پيش آغاز شد اما توزيع آن ميان حجاج طي يک هفته اخير شروع شده و همچنان ادامه دارد.

قابل ذکر است، اين کتاب ضد شيعي "الکافي في تحذير البشرية من دين الاثنى عشرية، السرطان الشيعي و اللوبي الرافضي (اعرف عدوک)" نام دارد.

ناگفته نماند همه نسخه هاي اين کتاب به زبان عربي نيست بلکه به زبان هاي انگليسي، ترکي نيز ترجمه و در حال توزيع است.

گفته مي شود اين کتاب در نقاط مختلف عربستان به ويژه در ورودي هاي اين کشور مانند فرودگاه ها و مرزهاي زميني ميان حجاج توزيع مي شود.

شايان ذکر است، اين کتاب براي اولين بار در سال 2010 ميلادي توسط نويسنده عربستاني "يعقوب بدر القطامي" تأليف و منتشر شد اما با بودجه اي که دستگاه هاي امنيتي رژيم آل سعود براي مبارزه با مذهب تشيع اختصاص داده اند،‌ اين کتاب تاکنون بارها و بارها تجديد چاپ و به صورت رايگان توزيع شده است.

لازم به ذکر است،‌همه مطالب اين کتاب برگرفته از دست نوشته ها و انديشه هاي "ابن تيميه" پدر معنوي وهابيت جمع آوري شده است.

در پايان گفتني است،‌ در اين کتاب به قتل و ترور شيعيان در سراسر جهان توصيه شده و براي اثبات اين مسأله از آيات و روايت ها و همچنين فتواهاي شيوخ تکفيري استفاده شده ا 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 21 مهر 1392برچسب:حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها,كتب ضد شيعه,پنج ميليون كتب ضد شيعي,كشتن شيعه, | 16:49 | نویسنده : مرتضي وزيري |
                                                                                                           زنان در بهشت دارای اختیار در گزینش همسر هستند. در صورت تمایل با همسران دنیایی خود یا دیگر مردان بهشتی ازدواج می کنند، اما اگر نخواهند ، می توانند ازدواج نکرده یا با حوریان بهشتی که از جنس مردند و برای آن ها خلق شده اند، ازدواج کنند . از طرف دیگر وضعیت بهشت و بهشتیان امری نیست که بتوان با مناسبات دنیایی آن را مقایسه نمود ، حتی مقوله ازدواج بهشتیان نیز امری است که ابهامات بسیاری در آن وجود دارد ، چون در بهشت هر مومنی بهشتی مستقل و جداگانه برای خود دارد . در سرزمین بی کران بهشتی خود با امور مورد علاقه خود و لذت های بی نهایت موجود در آن بهره مند است . البته در صورت تمایل با دیگر بهشتیان مرتبط است ، اما کیفیت ارتباط همسران بهشتی و زندگی یک فرد با همسر بهشتی اش امری نیست که به درستی بتوان آن را تحلیل نمود . برای بهشتیان هر نوع لذت و نعمت فراهم است . هیچ محدودیتی در درخواست ها و تمایلات آنان وجود ندارد . این حقیقتی است که آیات گوناگون قرآن به ان شهادت می دهد ؛ آیاتی که هر نوع تبعیض و تفاوت در نعمت های بهشتی را بین زنان و مردان برطرف می سازد ؛    د و پاداش یا کیفر اعمال خود را می‌بیند، بنا بر این لزوم حضور انسان با تمام حقیقت وجودی خود در آخرت اقتضا می‌کند که معاد او ، معاد جسمانی و روحانی باشد.  زنان به   صورت زن برانگيخته شوند و مردان نيز به همان صورت دنيايي دوباره زنده گردند، و مورد حسابرسي واقع شده و به بهشت يا جهنم وارد شوند. لذا مي توان نتيجه گرفت كه : امكان تغيير جنسيت در دنيايي ديگر وجود ندارد و فرد به همان صورت در آن دنيا حضور خواهد داشت.   

موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 15 مهر 1392برچسب:حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها,كهنوج, عكس هاي خانه حضرت علي (ع), | 12:37 | نویسنده : مرتضي وزيري |

                              

غم فردا را نخور :

زيراكه امروز همان فردايي است كه ديروز نگرانش بودي

 

 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

 

حرم امام حسين(عليه السلام)، که به همراه حرم ابوالفضل العباس(عليه السلام) و فضاهاي پيرامون اين دو جايگاه، هسته مرکزي شهر را تشکيل مي دهند. حرم مطهر بيش از دو متر از سطح شهر پايين تر است؛ از اين رو تعداد زيادي پله زائران را از دروازه ها به درون صحن هدايت مي کند.
ساختمان کنوني حرم از ساخته هاي دوره صفوي و عثماني و قاجار است. حرم مطهر از گنبدي بزرگ و مطلاّ تشکيل شده که بر روي گنبد خانه اي وسيع و چندين رواق و يک مسجد بزرگ و صحني فراخ است که تمامي اين مجموعه را در بر مي گيرد. گنبد طلا از ساخته هاي دوران صفويه است و طلاکاري آن به دستور آغامحمدخان قاجارانجام گرفته است. در زير گنبد، ضريح نقره اي و بزرگ و چند ضلعي قرار دارد که قسمت عمده فضاي گنبدخانه را اشغال کرده و درون آن قبر مطهر امام حسين(عليه السلام) و دو فرزندش علي اصغر و علي اکبر جاي دارد. در سمت شرق ضريح مطهر حضرت، فضايي است که در جنوب آن پنجره اي نقره اي قرار دارد. اينجا آرامگاه قسمت اعظم شهيدان واقعه کربلا است که همگي آنان پيرامون آن پنجره و فضاهاي اطراف پراکنده و مدفون هستند.
قتلگاه: جايگاهي است در نزديکي آرامگاه حبيب بن مظاهر اسدي که بنابر گفته روايات، امام حسين(عليه السلام) در آنجا به شهادت رسيد و بعدها به جايگاه کنوني منتقل شد و دفن گرديده اند.
 --------------------------------------------

برای مطالعه بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید..................


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، مطالب مهم ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 14 مهر 1392برچسب:حسينيه ثارالله كهنوج,محرم,مداحي جنوبي ها,خيمه حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها, | 20:32 | نویسنده : مرتضي وزيري |

باز   اي   غمزدگان    موسم    افغان   آمد  - مژده اي  بيوطنان  بوي شهيدان  آمد

ببر  اي  باد  صبا   زود   خبر    نزد  حسين  - گو  كه از  شام  بلا  زينب  نالان   آمد

گو  به  داماد  ز جا  خيز  كه از  شام خراب  -نو عروس  تو به  صد ناله و افغان   آمد

مژده   از     بهر     علي اكبر     ناكام   ببر  -گو  كه ليلاي  تو باحال  پريشان   آمد

گو   به  عباس  علمدار  زجا   خيز   و ببين  -خواهرت  از  سفر  شام شتابان   آمد

اي صبا گو به حسينم كه پس از كشتن تو  -چه جفاها  به من از لشكر عدوان آمد

كربلا   كرب   و   بلا   بود   اگر  قسمت   تو - قسمت  ما  زجفا دوري و هجران آمد

گر تن پاك تو بي غسل و كفن رفت  به خاك -قسمت ما تن نيلي  سر  عريان   آمد

سر تو گر به  سر  نيزه ي كين  گشت  بلند -زجفا  بر  سر ما  سنگ  چو باران آمد

ساربان   دست    تو    از    اگر    كرد   جدا -دست   ما بسته به زنجير لعينان آمد

 

 


موضوعات مرتبط: اشعار و نوحه ها و روضه ها ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 13 مهر 1392برچسب:نوحه ,واحد ,حسينيه ثارالله كهنوج,حسينيه ثارالله وزيريها,سينه زني ,شعر ,نوحه جنوبي, | 15:58 | نویسنده : مرتضي وزيري |

زعفر جني و ياري امام حسين (ع) در  كربلا
هنگامی که واقعه ی جانسوز کربلا در حال وقوع بود، زعفر جنی که رئیس شیعیان جن بود در بئر ذات العلم ، برای خود مجلس عروسی بر پا کرده بود و بزرگان طوایف جن را دعوت نموده و خود بر تخت شادی و عیش نشسته بود . در همین حال ناگهان متوجه شد که از زیر تختش صدای گریه و زاری می اید. زعفرجنی گفت :(( کیست که در وقت شادی ، گریه می کند؟!)) دراین هنگام دو نفر از جنیان حاضر شدند وزعفر از آنان سبب گریه را پرسید .آنان گفتند : (( ای امیر ! وقتی که ما را به فلان شهر فرستادی ، در حین رفتن به آن شهر ، عبور ما به رودفرات افتاد که عربها به ان نواحی نینوا می گویند . ما دیدیم که درآنجا لشکریان زیادی از انسانها جمع شده ودر حال جنگ هستند .
وقتی که نزدیک آنان شدیم ، مشاهده کردیم که حضرت حسین بن علی علیه السلام  ................

(مراجعه به ادامه مطلب)


موضوعات مرتبط: حكايات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب

1)حاج احمد وزيري 2)كربلايي علي محمد دانشمند وزيري3) مرحوم حسن وزيري 4)حجة الاسلام حاج شيخ مختار وزيري 5)شهيد هوشنگ حمزه اي 6)عبدالرئوف وزيري(حاج احمد) 7)خليل وزيري 8)مرحوم روح الله هوشمند9) علي وزيري(محمد) 10)حجة الاسلام حاج شيخ علي وزيري  11)كربلايي مرتضي وزيري(علي)  12)مرتضي وزيري(مدير وب سايت)13) مصطفي وزيري 14) جابر حمزه اي 15) عطاالله هوشمند 16) حاج عبدالرئوف وزيري (حجة الاسلام حاج شيخ مختار) 17)جليل حمزه اي 18)بهنام هوشمند 19)حسين حمزه اي20) محمد صالح حمزه اي21) محمد حسين حمز ه اي 22)محمد امين هوشمند 

ترتيب اسامي : اولويت سن(لطفاًدرصورت اشتباه در اولويت اعلام فرماييد) 

انشالله تصاوير عزيزان فوق كه در وب سايت منتشر نشده در اسرع وقت اقدام خواهد شد

كليه ي مراجعه كنندگان به وب سايت  خواهشمند است در صورت داشتن طبع شعر سرايي و يا داشتن اشعاري  در وصف اهلبيت عصمت و طهارت و  مطالبي در رابطه با موضوع كربلا  ارسال فرماييد  تا كليه ي بينندگان و مشتاقان اهلبيت نيز  از آن بهرمند شوند 

  

 

با تشكر مديريت وب سايت


موضوعات مرتبط: تصاویر و مطالب متعلق به حسينيه ثارالله ، ،
برچسب‌ها:

دانلود-سخنراني حاج شيخ مختار وزيري

 

 


موضوعات مرتبط: ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 7 مهر 1392برچسب:محرم -سخنراني شيخ مختار وزيري-حسينيه ثارالله كهنوج-عزاداري امام حسين (ع), | 20:56 | نویسنده : مرتضي وزيري |

در این باره از امیرالمومنین(ع) نقل شده است که ایشان فرمود:وقتی خداوند متعال اراده کرد آدم(ع) را خلق کند خطاب به جبرئیل فرمود: مقداری خاک از زمین بیاور تا خلقی جدید به وجود آورم که افضل موجودات جهان و اشرف آنها باشد.
جبرئیل به زمین آمد تا خاک بردارد (طبق تذکز شیطان) زمین نالید و او را به خداوند قسم داد که از آن خاک برندارد.ایشان هم برگشت و داستان را گزارش داد.بار دیگر میکائیل و بعد از او اسرافیل را فرستاد.باز زمین آنان را قسم داد ، آنها هم بدون بردن خاک و با دست خالی برگشتند.
برای بار چهارم،عزرائیل را فرستاد که حتما از خاک زمین بردارد.او وقتی خواست خاک بردارد،باز زمین ناله کرد و او را به خدا قسم داد و هر چه ناله و فریاد نمود،در دل او تاثیری نکرد.
عزرائیل در جواب قسم و ناله های زمین گفت:من از جانب خداوند مامورم تا کمی از خاک تو بردارم.او خاک را برداشت و برد که آدم را از آن ساختند.
از این رو خداوند قبض روح آدم(ع)و اولادش را به دست عزرائیل داد،از این جهت ناله و گریه آنها هنگام جان دادن آدم در دل او اثر نمی کند و او ماموریت خود را به خوبی انجام می دهد. 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 6 مهر 1392برچسب:, | 17:18 | نویسنده : مرتضي وزيري |

دانلود يا تماشا


برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, | 13:57 | نویسنده : مرتضي وزيري |
تاريخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:حسينيه ثارالله وزيريها, حسينيه ثارالله كهنوج,نوحه بوشهري, | 13:47 | نویسنده : مرتضي وزيري |

سر بريدن دختر بچه سوري به‌ جرم‌ شيعه‌ بودن + تصوير(متن و تصوير كپي شده از سايت شبكه جهاني ولايت)

  
                                           



از آغاز بحران در سوريه براي اينکه رنگ طايفه‌اي به نبردها بدهند، تندرو‌هاي وهابي و مسلح جنايات وحشتناکي مرتکب مي‌شوند و اعدام کودکان، قتل خانواده‌هاي شيعه، سربريدن آنها را در دستور قرار داده‌اند.





تروريست‌هاي وهابي مخالف بشار اسد در سوريه «دختر بچه» يک خانواده شيعه را در سوريه به طرز وحشيانه‌اي سر بريدند که جرم وي شيعه بودن او و خانواده‌اش بود.

طبق آمارهاي منتشر شده، تروريست‌ها تاکنون 1300 شهروند شيعي را قتل عام کرده‌اند که اکثر کشته شدگان را شهروندان سوري و عراقي تشکيل مي‌دهند.

چندي پيش «محمد العريفي»، از سرکردگان شناخته شده وهابي در عربستان از تروريست‌ها خواسته بود تا براي تخريب نشدن چهره شورشيان، از انتشار چنين تصاويري خودداري کنند اما حجم جنايات تروريست‌ها آن‌چنان بالاست که هر روز ابعاد جديدي از جنايات آنها منتشر مي‌شوند.

وي در صفحه خود در شبکه اجتماعي "توييتر" از تروريست‌هاي سوريه خواست به حملات تروريستي و کشتار و ايجاد رعب و وحشت در ميان مردم سوريه ادامه دهند اما مانع انتشار تصاوير جنايات خود شوند.

مرداد ماه امسال نيز روزنامه القدس العربي در خبري از توبيخ فرماندهان گروه‌هاي مسلح وابسته به گروهک ارتش آزاد توسط ترکيه خبر داد.

اين منابع اعلام کردند که توبيخ کنندگان، افسران اطلاعاتي ترکيه هستند که در پي انتشار تصاويري ويدئويي، فرماندهان گروه‌هاي مسلح را توبيخ کرده‌اند زيرا در اين تصاوير رفتار وحشيانه عناصر ارتش آزاد در شهر حلب با کساني ديده مي‌شود که حامي دولت هستند؛ کساني که ربوده و طوري شکنجه شده‌اند که با ادعاها و شعارهاي آزادي‌خواهانه و مسالمت‌آميز آنان تناقض دارد.

در مردادماه امسال نيز افراد مسلح در سوريه چندين سوري را به جرم حمايت از نظام به شيوه‌هاي مختلف و منزجر کننده اعدام کردند که اعدام با بيش از 100 گلوله از فاصله نزديک و سر بريدن فردي چشم و دست بسته با چاقويي کوچک و به آهستگي [زجرکش] يا پرتاب کردن اجساد حاميان نظام سوريه از ساختمان چند طبقه از جمله اين اعدام‌هاست.

چندي پيش نيز پايگاه خبري عراق القانون نوشت: فعالان حقوق بشر عراق اعلام کردند که گروه‌هاي مسلح در سوريه اقدام به اعدام يک کودک شيعه عراقي کردند.

بر اساس اين گزارش، خانواده اين کودک در منطقه سيدة زينب در ريف دمشق ساکن بودند که تروريست‌هاي مسلح به منزل اين خانواده حمله و پس از کشتار تمام اعضاي آن، اين کودک را اعدام کردند.

منبع : فارس 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 3 مهر 1392برچسب:, | 9:43 | نویسنده : مرتضي وزيري |

 

                                   ((پيامي در اين حكايت خيالي ))

 

مردي نشسته بود داشت تلویزیون تماشا ميكرد که يك باره عزرائيل اومد پیشش ...
وگفت : الان نوبت شماست  که جونت بگيرم...

آن مرد ترسيد و گفت : داداش اگه راه داره بیخیال ما بشو بذار واسه بعد ...

عزرائيل  گفت نه اصلا راه نداره،همه چیز طبق برنامه است و  طبق لیست من الان نوبت توست... 
اون مرد گفت : حداقل بذار یه شربت بیارم خستگیت در بره بعد جونمو بگیر ...
عزرائيل قبول کرد و اون مرد رفت شربت بیاره ...


توی شربت 2 تا قرص خواب خیلی قوی ریخت ...
عزرائيل وقتی شربته رو خورد به خواب عمیقی فرو رفت ...

 وقتی كه عزرائيل خوابش برد لیستو برداشت اسمشو از اول پاک کرد و در آخر ليست نوشت  و منتظر شد تا عزرائيل بیدار شه ...

 عزرائيل وقتی بیدار شد گفت : دمت گرم داداش حسابی  استراحت كردم و خستگیم در رفت!
بخاطر این محبتت منم بیخیال تو میشم و میرم از آخر شروع به جون گرفتن میکنم!
 

                           پيام: هركاري كني اول و آخرش رفتني هستي
 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب كلي سايت ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : دو شنبه 1 مهر 1392برچسب:, | 13:49 | نویسنده : مرتضي وزيري |
      
  
 
امام سید روح ‌الله مصطفوی موسوی خمینی، متولد ۳۰ شهریور ۱۲۸۱ شمسی در خمین
 
          
  
 
امام سید علی حسینی خامنه‌ای، متولد ۲۴ تیر ۱۳۱۸ شمی در مشهد
 
     
 
 
حضرت آيت الله سيد محمد حسینی شيرازى، متولد 1305شمسی در نجف
 
      
 
حضرت آیت الله سید علی حسینی سیستانی، متولد 1308 شمسی در مشهد
 
   
   
 
حضرت آیت الله شیخ حسین وحید خراسانی، متولد ۱۳۰۰شمسی در نیشابور
 
    
  
 
حضرت آيت الله شيخ لطف‏ الله صافى گلپایگانی، متولد 1296شمسی در گلپايگان 
 
    
 
 
حضرت آیت‌الله شیخ محمدتقی بهجت، متولد ۱۲۹۴ شمسی در شهر فومن 
 
     
 
حضرت آيت الله سيد محمد تقی مدرسی، متولد ۱۳۲۴ شمسی در کربلا
 
 
  
حضرت آیت الله سید محمدباقر صدر، متولد ۱۳۱۳ شمسی در کاظمین
 
    
 
 
حضرت آيت الله شیخ ناصر مكارم شيرازى، متولد 1305 شمسی در شیراز
 
     
 
 
حضرت آيت الله سید عبدالکریم موسوى اردبيلى، متولد 1304شمسی در اردبيل
 
    
 
 
حضرت آيت الله شیخ جعفر سبحانى، متولد 1308شمسی در تبريز
 
 
     
 
حضرت آیت الله شیخ عبدالله جوادی آملی، متولد ۱۳۱۲ شمسی در آمل
 
    
 
 
حضرت آیت الله سید ابوالقاسم خویی، متولد ۱276شمسی در خوی
 
    
 
 
حضرت آیت الله شیخ میرزا جواد تبریزی، متولد ۱۳۰۵ شمسی در تبریز
 
     
 
 
حضرت آیت الله سید محمدرضا گلپایگانی، متولد ۱۲۷۵ شمسی در گلپایگان
 
    
 
حضرت آیت الله سید رضا بهاءالدینی، متولد 1287 شمسی در قم
 
    
  
 
حضرت آيت الله شيخ محمد فاضل لنكرانى، متولد 1310 شمسى در قم
 
    
 
 
حضرت آیت الله سيد محمدحسين فضل‌الله، متولد ۱۳۱۴ شمسی در نجف
 
    
 
 
حضرت آيت الله شیخ خلیل مبشر كاشاني، متولد 1330 شمسی در كاشان
 
    
 
 
حضرت آیت الله شیخ حسین نوری همدانی، متولد 1304 شمسي در همدان
 
      
 
 
حضرت آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی، متولد 1303 شمسی در نجف
 
      
 
 

حضرت آیت الله سید محمد عزالدین حسینی زنجانی، متولد ۱۳۰۰شمسی در زنجان 


موضوعات مرتبط: تصاوير و مطالب چند تن از مراجع تقليد ، ،
برچسب‌ها:

محرم 98
عبدالباسط ایران
نوحه سال 96
دعا برای رفع درد دندان
مسجد حضرت زینب س در باکو پلمپ شد
آموزش تصویری تیمم،وضو و نماز
تفتيش عقايد شيعيان توسط الازهر!
بدعت دانستن جشن ميلاد پيامبراسلام(ص) مضحک است
ليست کانال هاي محبوب تبليغ ديني در تلگرام
تلاش وهابي‌ها براي تغيير "صلوات"
حمايت تمام قد پادشاه سعودي از کشتار مسلمانان نيجريه
حضرت آيت الله جوادي آملي: عقل انسان در کيفيت ظهور حضرت حجت (عج) متحير است
آيت الله العظمي سيستاني اولين الهام بخش عرب در سال ۲۰۱۵
چگونگی پرداخت حقوق داعشی ها
بلایی که نازی هابر سر یهودیان آورند بر سر شیعیان و علوی ها خواهد آمد
مداحی شیخ علی وزیری
عالمی که پس از دفن شدن در قبر زنده شد و نجات یافت
سینیه زنی واحد در حسینیه ثارالله وزیریهای کهنوج
مرثیه های حاج شیخ علی وزیری سال94
تصاویرمحرم94
گریه برای امام حسین(ع) از منظر آیت‌الله بهجت
تصاویر ساخت سازِِ حسینیه ثارالله وزیریها
اهانت به آیت الله سیستانی
مردمی مانند قوم لوط
شهید مسعود شادکام
السلام علیک یا امیرالمومنین علیه السلام
ماه رمضان
گذری در کربلا
مسجد کوفه
مفتي بزرگ اهل سنت از ظهور دجال خبر داد
چرا هنوز بايد بر سيدالشهدا (ع) گريست؟!
مرثیه خوانی
تصاویر محرم 93
تصاویر متحرک
گوشه ای از برپایی خیمه در سال 93
علي(ع) از زبان پيامبر اکرم(ص) در منابع اهل سنت
مفتی آل سعود
پیرترین پیامبر
استخاره با تسبیح
استخاره با قرآن
انواع غسل
قضا و کفاره روزه
شب قدر
نکاتی برای افراد روضه دار
چیزهایی که روزه را باطل میکند
ماه رمضان
یا صاحب الزمان ادرکنی
محل آغاز امامت و عبادت امام زمان عج
شهید جهان آرا
درباره کعبه
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • بوکیو
  • 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17