بدعت دانستن جشن ميلاد پيامبراسلام(ص) مضحک است

 

معظم له صبح امروز در درس خارج اصول در مسجد اعظم ضمن تبريک ولادت نبي مکرم اسلام(ص)، اظهار داشتند: تمام مسلمانان اعم از اهل سنت و شيعيان روز ميلاد رسول اعظم(ص) را جشن مي گيرند و آن را مبارک مي شمارند؛ البته اهل سنت اين عمل را در روز دوازدهم ربيع الاول و شيعيان در روز هفدهم اين ماه آن را انجام مي دهند.

 

ايشان با اشاره به بدعت شماري ميلاد نبي مکرم اسلام(ص) از سوي وهابيت، ابراز داشتند: آنان اين روز را بدعت مي شمارند و قائلند که صحابه چنين روزي را عيد نشناخته و جشن نمي گيرند و در رسانه هاي خود به شدت تلاش مي کنند اين روز را بدعت اعلام کنند.

 

اين مرجع تقليد با بيان اين مطلب که ما از آنان سوال مي کنيم که آيا افعال صحابه حجت است يا ترکشان؟، خاطرنشان ساختند: شما قائليد که قول صحابه حجت است و ترک آنان حجت نيست؛ پس اگر ترک آنان حجت بود  با اين مبنا، بايد زندگي تمام انسان ها تعطيل شود.

 

حضرت آيت الله سبحاني تصريح کردند: بدعت در جايي است که دليل عامي در کتاب و سنت نداشته باشيم؛ ولي خداوند متعال در آيات خود فرموده است: أَلَمْ نَشْرَحْ لَكَ صَدْرَكَ  وَ وَضَعْنَا عَنكَ وِزْرَكَ  الَّذِى أَنقَضَ ظَهْرَكَ  وَ رَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ؛ پس معلوم مي شود آنچه که خدا بزرگ و رفيع کرده محبوب خداست و پيامبر را بزرگ مي شمارد.

 

اين استاد برجسته حوزه يادآور شدند: آيا جشن ما براي پيامبر(ص) و خواندن اشعار براي ايشان، آن حضرت را بلند آوازه مي کند يا پايين مي آورد؟ که در پاسخ بايد گفت معلوم است که بلند آوازه مي کند؛ چراکه اين جشن نوعي ترفيع ذکر است.

 

معظم له با اشاره به داستان حضرت مسيح(ع)، اظهار داشتند: اين پيامبر آسماني دعا کرد که براي يارانش مائده آسماني بفرستند؛ سپس يارانش گفتند اگر چنين کاري کنيد ما آن روز را عيد مي گيريم که پس از آن دعا، مائده آسماني آمد و شکم 12 نفر را سير کرد؛ بنابراين نصارا اين روز را عيد مي گيرند.

 

ايشان افزودند: حال سؤال اينجاست که آيا پيامبر(ص) ما به اندازه مائده سماوي شکم پر کن اجر و قرب ندارد؟ نبي مکرم اسلام(ص) آمدند و جهان را هدايت و تغيير دادند.

 

اين مرجع تقليد با بيان اين مطلب که حب النبي از اصول قرآن و اسلام است، ابراز داشتند: آيا اين اجتماع ما مظهر حب است يا بغض؟ که مشخص است که ما در اين اجتماعات، حب خود را اظهار مي کنيم.

 

اين استاد خارج فقه و  اصول  حوزه با بيان اين که  حب تنها عمل نيست؛ بلکه سرور نيز خود حب مي باشدخاطرنشان ساختند: اجرا کردن امر پيامبر(ص) حب است و يکي از مظاهر آن اين است که ما براي ايشان جشن مي گيريم تا او را بزرگ بشماريم.

 

منبع: حوزه

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: اخبار ، ،
برچسب‌ها:

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • املاک